ارز دیجیتال E2C

این وبلاگ اولین صفحه رسمی معرفی ارز دیجیتال E2C در ایران می باشد.

ارز دیجیتال E2C

این وبلاگ اولین صفحه رسمی معرفی ارز دیجیتال E2C در ایران می باشد.

ثبات قیمت بیت کوین در بالای سطوح ۳,۵۰۰ دلار

احسان جنوبی | شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر


بیت کوین در روز سه شنبه برخی از نشانه‌های نزول به پایین‌ترین حد قیمتی خود را نشان داده و جایگاه خود را کمی بالاتر از سطح حمایت روانی خود که در ۳,۵۰۰ دلار قرار دارد تثبیت نموده است.


جفت معاملاتی BTC/USD اکنون به قیمت ۳۷۳۴ دلار معامله می‌شود که نسبت به قیمت پایانی روز قبل، ۱٫۵۸ درصد رشد داشته است. در ضمن این جفت در محدوده قیمتی که گستره آن بیش از ۲۳۰ دلار نیست، معامله می‌شود. گرچه قیمت در نوسان می‌باشد اما در مقایسه با عملکرد بیت کوین در دو هفته گذشته، نوسانات شدید قیمت تقریباً متوقف‌شده و در حال حاضر تا حدودی ثابت است.


قراردادهای آتی CME بیت کوین نیز این هفته در روز جمعه منقضی خواهند شد. تام لی از مؤسسه Fundstrat قبلاً اشاره کرده بود که نوسانات بیت کوین، هر بار با نزدیک شدن به تاریخ انقضای قرارداد بیشتر می‌شود. درنهایت قیمت پایین آمده، یک سطح حمایتی یافته و پس از گذر تاریخ انقضا مجدداً شروع به حرکتی صعودی می‌کند. حتی بدون در نظر گرفتن قراردادهای آتی، انتظار می‌رود که جفت معاملاتی BTC/USD قبل از شروع حرکت صعودی خود، بار دیگر سطوح حمایتی جدید واقع در ۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰ دلار را تست کند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین ۲۷ نوامبر (۶ آذر)


در همین حال، دلار امریکا پس از سخنان دونالد ترامپ که چین را به وضع تعرفه‌های تجاری بالاتر تهدید کرد، به بالاترین ارزش خود در دوهفته اخیر رسید. این مسئله می‌تواند باعث شود که سرمایه‌گذاران، اسکناس‌های دلار خود را نگه داشته و فعلاً وارد حوزه سهام، اجناس و حتی ارزهای دیجیتال نشوند.



در حال حاضر، حمایت ۳۵۰۰ دلاری فشار قابل‌توجهی را برای حفظ پتانسیل حداقلی صعود در بازار بیت کوین تحمل می‌کند. جفت معاملاتی BTC/USD هم‌اکنون داخل کانال موازی نزولی قرار گرفته و در میان دو سطحی که به یک اندازه قدرتمندند، متمایل به حرکتی رو به پایین است. گشتاور حرکت نزولی غالب می‌تواند باعث شود که این جفت معاملاتی سطح حمایتی کانال را تست کرده و سپس بازگشتی را به سمت مقاومت کانال داشته باشد. در سناریوی دیگر، BTC/USD می‌تواند حمایت کانال را شکسته و با ادامه سقوط خود، به دنبال سطح حمایتی جدیدی در قیمت ۳۰۰۰ دلاری باشد.


همچنین تمایل به نزول را می‌توان در شاخص گشتاور RSI مشاهده کرد که از ۴۵ بازگشته و تمایل به فروش را نشان می‌دهد. میانگین متحرک همگرایی و واگرایی (MACD) نیز در حال حاضر اندکی داخل منطقه صعودی قرار گرفته است. هرچند که به‌زودی حرکتی بازگشتی را انجام خواهد داد.


تحلیل روزانه BTC/USD



جفت BTC/USD در کوتاه‌مدت، در داخل مثلث متقارنی قرار داشته و نقاط زیادی را برای خروج و ورود مهیا می‌سازد که برای تریدرهای روزانه مناسب بوده و می‌توانند سود خوبی را به همراه داشته باشند. هم‌اکنون در حال بازگشت از سطح مقاومت مثلث می‌باشیم که به ما اجازه داده است از سوی سطح حمایتی مثلث، وارد محدوده کوتاه‌مدت شویم. یک شکست دیگر در پایین سطح حمایتی ذکرشده، می‌تواند موقعیت کوتاه دیگری ایجاد کند که این بار به سمت ۳۵۶۰ دلار در نظر گرفته می‌شود. در هر دو موقعیت ذکرشده، استاپ-لاس خود را ۴ الی ۵ دلار بالاتر از نقطه ورود در نظر می‌گیریم. این امر به ما کمک خواهد کرد که از ضرر و زیان احتمالی در حرکات غیرمنتظره قیمتی در امان بمانیم.


با نگاه به شرایط ممکن دیگر، شکست احتمالی مقاومت در بالای مثلث می‌تواند هدف ما را به سمت متحرک میانگین نمایی ۲۰۰ به‌عنوان یک هدف صعودی متوسط تغییر دهد. شکست مقاومتی دیگر می‌تواند ما را به سمت سطح ۳۸۱۸ دلاری هدایت کند. در هر دو موقعیت، استاپ-لاس تعیین‌شده باید ۴ الی ۵ دلار کمتر از سطح ورود در نظر گرفته شود تا از مخاطره‌های احتمالی کاسته شود.

  • احسان جنوبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی